Gombolyag

Üdvözöllek Gabella kötögetős blogjában! Kötés-horgolás mindenkinek, de leginkább "unatkozó" kismamáknak, anyukáknak! (A leírásokat folyamatosan bővítem!)

Reklám

Chat

Linkgyujtemény.etabor.net Hobbi.wyw.hu free counters

Fonalfogyasztás 2009

2490 g

SmileyCentral.com

Utolsó kommentek

  • sarisaci: Az egyben kötött-körkötőtűs poncsót szeretném nagyobb méretben megkötni. Kérlek írd meg a szaporít... (2018.01.28. 21:55) Kislány poncsó
  • sarisaci: Én az 5 éves kislány unokámnak szeretném megkötni. El tudnád küldeni a leírását? Előre is köszönöm! (2018.01.08. 23:13) Kislány poncsó
  • sarisaci: Kérlek, küldd el a horgolt kislány kalap karimájának a leírását! Köszönöm! (2018.01.07. 20:15) Horgolt kalap
  • Ulicsné Ibolya: 10 EVES LANY MERET LEIRASA (2017.10.06. 08:52) Poncsó 2 téglalapból
  • Kupás Vincéné: Kedves Gabriella! 10 éves unokámnak szeretnék kötni poncsót. Kérném tisztelettel a leírását. Köszö... (2016.01.16. 20:11) Kislány poncsó
  • Utolsó 20

Lehet, hogy nem is tudok kötni?

2008.11.04. 12:06 - gabella

Címkék: vélemény leírás kötés sima fordított

Néha, sőt elég gyakran, mikor pl. csipke mintákat kötök, értetlenül állok a leírás felett, mert azok a fajta módok, hogy "két szemet összekötök, egyet lekötök, majd az előzőn áthúzom" és ehhez hasonlók nekem sose úgy néznek ki,  mint a képen van.

Aztán nézegettem ezt az oldalt: http://www.knittinghelp.com/ ahol egyébként nagyon jó kis tippek és trükkök vannak, és úgy éreztem, valami nem stimmel. A sima szem mért áll mindig fordítva? Nézegettem kötős könyvekben, újságokban is, és kiderült a turpisság! A fordítottat nem is úgy kötöm, ahogy kell! Így jár, akit nem tanít meg a fene se kötni, csak kigondolja, hogy vajon hogy is kell...

És most itt egy kis leírás!

Knitting smilie Pictures, Images and Photos

 

 

A sima szem:

A jobb kötőtűvel a bal tűn lévő szem jobb oldali (elöl lévő) szára alá öltünk, és a munka mögött tartott fonalból egy hurkot veszünk a tűre, a szemen az új hurkot áthúzzuk, majd a bal tűről a lekötött szemet leengedjük. (Videó itt látható: http://www.knittinghelp.com/videos/knit-stitch Rögtön az első, Continental Method cím alatti! Ezt a fajta sima kötést csak körbe kötött dolgoknál alkalmazom, mert ott így állnak a szemek. Ahogy én kötöm alapesetben a sima szemeket, az ugyanezen a lapon a 3. videó, a Combined Knitting című alatt látható. Jó, az ujjamra nem így tekergetem, és én minden első szemet csak leemelek...)

A fordított szem:

A jobb kötőtűvel a bal kötőtűn lévő szem jobb oldali (elöl lévő) szára alá szúrunk és a munka előtt tartott fonalat a tűre hurdkoljuk, majd a szemen az új hurkot áthúzzuk. A bal tűről a lekötött szemet leengedjük. (Videó itt látható: http://www.knittinghelp.com/videos/purl-stitch Rögtön az első, Continental Method cím alatti! Ahogy pedig én kötöm már 10 éves korom óta a fordítottat az ugyanezen az oldalon a 3. videó, a Combined Purling Method című.)

Aztán így folytatódik a leírás:

A sima és fordított szem készítésének ez a legismertebb és leginkább elfogadott módja. Akik régebben tanultak kötni, azok ismernek más módot is. (Ja, hogy ezt is? Én kb. 20 éve  kötök, és eddig másfajta fordítottat sohasem láttam!) Ezeket ma csavart, vagy angol sima és fordított néven ismerjük. A "csavart" elnevezést az indokolja, hogy a hagyományos módon készült darabba a másik módszerrel kötünk egy sort, úgy a szemek elfordulnak, és csavart jellegűek lesznek. Így, ha a kötésleírás nem ad erre külön utasítást, kérem, ne keverjék össze a sima és a fordított szem kötési módjait.

Hát köszi! És én ezt eddig mért nem tudtam!?!?!?!?!

Végülis oké, mert tényleg nem most kezdtem a kötést, de bennem fel se merült, hogy ilyen fordítva tekergetve kell igazából a fordítottat kötni...

Muszáj egy mini közvéleménykutatást végeznem!!!!!! Ti hogy kötitek a teljesen snassz fordítottat?

A bejegyzés trackback címe:

https://gombolyag.blog.hu/api/trackback/id/tr85749139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nöné 2008.11.04. 12:44:58

Szia!
Pontosan úgy, ahogyan Te! És én is mindig bosszankodok, hogy pl. egy csipkemintálás nem olyan szép láncszemek sikerednek a fogyasztások alkalmával. Már én régebben láttam, hogy van ez a módszer, amit "szabályosnak" mondanak, és gondoltam, hogy ezért nem, de nekem akkor sem esik kezemre ez a fajta "szabályos" öltés. Úgy döntöttem, hogy maradok a jól bevált saját módszeremnél, mert nekem ez jobban tetszik. Persze, mint ahogy Te is, a körben kötésnél muszáj alulról szúrni a szembe, mert így adja magát. Na de egy passzénál, mint pl. zokni, kín szenvedés a fordítottját lekötni, mert nem úgy adja magát, mint ahogy azt én megszoktam. Na, röviden ennyi. Lehet, hogy a több x-es kötés bosszulja meg magát? Nekem régen az ált. iskolában így tanították.

majonezknitting 2008.11.04. 18:07:44

Én is úgy kötök, ahogy Te. Megnéztem a videóidat, szóval 100%. :) Szerintem ne bosszankodj, ezerféle kötési stílus létezik. Itt is találsz sokfélét: www.youtube.com/results?search_query=knitting+styles&search_type=&aq=-1&oq=
Egyik hajmeresztőbb a másiknál. :)

iancsa 2008.11.04. 19:21:59

Megnéztem a videókat - én pont úgy kötök, mint ahogy a "Continental" videók mutatják. Kivéve, hogy én az első szemet csak leemelem, és az utolsó szemet kötöm le minden sorban....

Engem annó a dédimamám tanított kötni, vagy tízéves koromban, és én azóta így csinálom. Persze, ahány kéz - annyiféle kötés. Nézd csak meg itt a knittinghelp-en az "English video" linkeken lévő bemutatókat, és látni fogod, hogy az angolok még a kötést is fordítva csinálják. (Legalábbis a fonalat a másik kezükön vezetik...) Tiszta dili...

nöné 2008.11.05. 08:50:05

Megnéztem én is azokat a videókat, amit majonezknitting ajánlott, valóban némelyik igen furcsa. Mi a fenének tesznek az ujjukkal fölösleges mozdulatokat? Én ezt nem értem. Ha lesz időm, ki fogom próbálni mindegyiket. De most a jól bevált hagyományos módon készülnek a karácsonyi projektek.

gabella · http://gombolyag.blog.hu 2008.11.05. 10:01:40

Fú, tényleg nem semmi videók! Tekergetik össze-vissza az ujjaikat. Az angol kötési módról nem is beszélve!

Kukac.Konrád · http://www.kukackonrad.eu 2008.11.09. 09:42:48

Húh, de szuper, Meskete lányom úgyis nyúz már egy ideje, hogy tanítsam meg kötni :)

Egyébként minkét fordítotthoz tartozik eltérő sima, elölről, vagy hátulról lekötött, és ha az összetartozókat használod, akkor ugyan olyan mind a kettő, mint az újságokban.

Gabella · http://gombolyag.blog.hu/ 2008.11.09. 12:54:31

Meskete a lányod? Az enyém is! :-) Igen, attól függően, hogy kötöm a fordítottat, úgy fog állni a sima, de a végeredmény egyforma!

Goti_ 2009.01.04. 10:20:09

Sziasztok! Én még nagyon új vagyok itt ...és hát a kötögetés se megy olyan jól.. épp ezért lenne hozzátok egy kérdésem!Elkezdtem kötni magamnak egy sálat a hagyományos sima-forditott mintával mert ugye a többi az még nem igazán megy .A sál az mér majdnem kész van .. a probléma csak az hogy az egész sál összeugrik..azaz a szélei bekunkorodnak..és nem tudom hogy miért?Mit csináljak?Bontsam el?Más mintát kéne használjak??Esetleg ha tudnátok nekem segiteni és mutatnátok valami egyszerü kötésmintát amit még egy kezdő is meg tud csinalni ...Nagyon hálás lennék érte.Köszönöm szépen

gabella · http://gombolyag.blog.hu 2009.01.06. 09:33:07

Szia Goti! Ennek a fajta kötésnek, mikor egyik sor sima, a másik fordított, sajnos jellemző, hogy kunkorodik a munka. Sálhoz ezért inkább úgy variáld a sima-fordítottat, hogy egy sima, egy fordított váltakozik, (vagy 2 sima-2 fordított: gombolyag.blog.hu/tags/s%C3%A1l) a visszáján meg persze pont ellentétesen. Így nem fog kunkorodni, csak a szélessége ugrik össze kicsit, de síkban egyenes lesz. Vagy hogy is mondjam! :-) Remélem, tudtam segíteni!

Goti_ 2009.01.06. 13:16:05

@gabella: Köszönöm a választ..azótta elbontottam a sálat és újra kezdtem az egy sima egy forditott mintával .Elég jól haladok vele ::P


süti beállítások módosítása