Gombolyag

Üdvözöllek Gabella kötögetős blogjában! Kötés-horgolás mindenkinek, de leginkább "unatkozó" kismamáknak, anyukáknak! (A leírásokat folyamatosan bővítem!)

Reklám

Chat

Linkgyujtemény.etabor.net Hobbi.wyw.hu free counters

Fonalfogyasztás 2009

2490 g

SmileyCentral.com

Utolsó kommentek

  • sarisaci: Az egyben kötött-körkötőtűs poncsót szeretném nagyobb méretben megkötni. Kérlek írd meg a szaporít... (2018.01.28. 21:55) Kislány poncsó
  • sarisaci: Én az 5 éves kislány unokámnak szeretném megkötni. El tudnád küldeni a leírását? Előre is köszönöm! (2018.01.08. 23:13) Kislány poncsó
  • sarisaci: Kérlek, küldd el a horgolt kislány kalap karimájának a leírását! Köszönöm! (2018.01.07. 20:15) Horgolt kalap
  • Ulicsné Ibolya: 10 EVES LANY MERET LEIRASA (2017.10.06. 08:52) Poncsó 2 téglalapból
  • Kupás Vincéné: Kedves Gabriella! 10 éves unokámnak szeretnék kötni poncsót. Kérném tisztelettel a leírását. Köszö... (2016.01.16. 20:11) Kislány poncsó
  • Utolsó 20

Mellény leírása

2009.02.14. 15:52 - gabella

Címkék: leírás kötött minta kötés mellény

 Kicsit késtem az ígéretemhez képest, de íme a mellény leírása! 

 

 

 

 

 

 

 

Hozzávalók: kb. 25-30 dkg középvastag fonal (én Lisa-ból kötöm!) 4-es kötőtű, 4-es horgolótű.

Méret: 38 (40) 42

Háta:

101 (107) 113 szemmel kezdünk, majd 10 cm-en keresztül a rajzon lévő mintával dolgozunk. Az utolsó ismétlésnél az 5. sor helyett már végig simával dolgozunk, a ráhajtásokat nem kell pótolni, így most 85 (90) 95 szemmel folytatjuk a kötést. Simakötéssel haladunk egészen 40 (41) 42 cm-es hosszúságig.

Karöltő: mindkét oldalon 5 szemet leláncolunk, majd két soronként még kétszer 2 szemet fogyasztunk. Így marad 67 (72) 77 szem.

Nyakkivágás: 57 (59) 61 cm-es magasságban a középső 31 (30) 31 szemet leláncoljuk, ezután a kivágás szélein 2 soronként még 1x3, 3x2 és 1x1 szemet fogyasztunk. A vállak 8 (11) 13 szemét 62 (64) 66 cm-es magasságban fejezzük be.

Eleje

10 cm-ig ugyanúgy kötjük, mint a hátát. Onnantól viszont a középső 27 szemnél (tehát 4 mintaegység) a karikás mintával haladunk tovább, ettől balra és jobbra 31 (34) 36 szemen simakötéssel dolgozunk.

Nyakkivágás: 26 cm-es magasságnál a munkát két részre osztjuk. A középső szemet mindkét félnél lekötjük, így mindkét oldalon 45 (48) 50 szemünk lesz. A fogyasztást közvetlen a minta előtti a másik oldalon a minta utáni sima szemeknél végezzük, 6 soronként 14x1 szemet. (Tehát simán 2 szemet összekötünk.)

Megjegyzés a nyakkivágáshoz! Ha 26 centinél (a passzétól 48 sor!) kezdünk fogyasztani, akkor nem 6, hanem 8 soronként érdemes, hogy egyenletesre kijöjjön a fogyasztás, viszont ha kisebb kivágást szeretnénk, akkor csak 76 sor után kezdjük el, és akkor jó a 6 soronkénti fogyasztás!

Karöltő: közben ugyanúgy fogyasztunk a karöltőnek, mint a hátánál.

Váll rész: 62 (64) 66 cm-es magasságnál a váll 8 (11) 13 szemét (tehát a simával kötött szemeket) leláncoljuk, a szegély karikás mintájával még 13 cm-t dolgozunk tovább. (A rajz is mutatja!) Vágül a maradék 14 szemet is leláncoljuk.

Összeállítás: összevarrjuk a vállakat, majd az oldalakat. Összevarrjuk az eleje nyakrész két végét, majd a háta nyakkivágáshoz igazítva hozzáöltögetjük.

A karöltőket 1-1 sor egyráhajtásos pálcával körbehorgoljuk.

(A 40-es, tehát a zárójelben szereplő méretet nem tudom, hogy lehet rendesen megcsinálni, mert ott nem jön ki párosra a karika  minta, így nem tudom, hogy jön ki a nyakkivágás... Én most konkrétan a 42-est kötöm...)

 

 

 

 

 

 

 

Hogy nagyban lásd a képet, csak kattints rá!

Jó munkát!

A bejegyzés trackback címe:

https://gombolyag.blog.hu/api/trackback/id/tr92942919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Timi7519 2009.02.16. 08:30:46

Szia!

Csodálva nézegetem milyen szép dolgokat alkotsz!:)
Ezen felbuzdulva én is kedvet kaptam a kötögetésre!
Bár elég kezdő vagyok még, és évek óta nem volt kötőtű a kezemben, de ez a mellény annyira megtetszett, hogy szeretnék belevágni! A leírást tanulmányozva elég nagy falatnak tűnik! Már csak azért is, mert a sima, fordított kötés még csak OK! De a ráhajtást hogyan kell kötni?
Tudnál nekem ebben segíteni?
Köszi! Timi

petrosay 2009.05.22. 08:39:52

Szia!

Én is csatlakoznék Timihez. Tudnál nekem is segíteni? Én már a 3-ik sornál elakadtam a mintában. Nem értem azt, hogy az első szemet simán áthúzzuk a második és harmadik szemen.

Köszönöm:

Petra

tarkakutya 2010.09.29. 07:17:51

Nekem is nagyon tetszik ez a mellény, tényleg csodaszép darab. Kezdő kötögető vagyok, és nagy sikerélmény, hogy 10 sor után már szépen látszik a minta :)
Köszi a leírást!

dapi 2011.02.23. 22:21:08

nagyon teteszenek a munkáid szertenék sziveséget kérni töled ha tudsz segiteni a gyerek poncsó leirását szeretném el kérni amelyiket körbe kötöted köszi szépen elöre is

eva54 2011.11.14. 13:09:50

Tisztelt gabella!

Pár napja találtam erre a csodálatos lehetőségre.
Találtam egy mellényt, melyet szeretnék kislányomnak megkötni, de sajnos elakadtam. Még nagyon kezdő vagyok. Kérdése az lenne, hogy mit jelent az, hogy a lekötött 3 sima szemből az első szemet áthúzzuk a második és harmadik szemen? Nem sikerül sehogy sem.
Hálásan köszönöm a segítséget. Talán így karácsonyra el is készül.

Köszönettel Éva

eva54 2011.11.17. 15:37:22

Segítséget kérnék!

Pár napja találtam erre a csodálatos lehetőségre.
Találtam egy mellényt, melyet szeretnék kislányomnak megkötni, de sajnos elakadtam. Még nagyon kezdő vagyok. Kérdése az lenne, hogy mit jelent az, hogy a lekötött 3 sima szemből az első szemet áthúzzuk a második és harmadik szemen? Nem sikerül sehogy sem.
Hálásan köszönöm a segítséget. Talán így karácsonyra el is készül.

Köszönettel Éva @eva54:


süti beállítások módosítása